هیوندای سانتافه ۲۰۲۴ معرفی شد؛ نسل جدید با تحول در طراحی
به نقل از تلوزون،سانتافه نسل پنجم با ظاهر کاملا متفاوت نسبت به مدلهای قبل تولید میشود. این شاسیبلند کرهای، همراه چرخهای ۲۱ اینچ و طراحی اسپرت، قابلیتهای ویژه برای رانندگی آفرود خواهد داشت.اولین هیوندای سانتافه سال ۲۰۰۰ رونمایی شد. این کراساور اندازه متوسط، خیلی زود به شهرت رسید و خط مونتاژ ویژه در چین، روسیه و مصر را تصاحب کرد. مردم ایران با واردات سانتافه نسل دوم و سوم، طی سالهای ۲۰۰۵ تا ۲۰۱۷ مشتری این خودروی کرهای بودهاند اما نسل چهارم که تا امروز در سراسر جهان عرضه میشود؛ به بازار کشورمان نرسید.
هنوز اطلاعات فنی از سانتافه نسل جدید منتشر نشده است اما تصاویر رسمی در اختیار رسانهها قرار دارد. حالا میتوان مطمئن بود که شاسیبلند هیوندای نیز به دنبال محصولات ساخت تویوتا و لکسوس، حالت جعبهای را برگزیده است. این شرایط، از دید جانبی به وضوح دیده میشود.
برخلاف نسلهای قبل، فرم کلی سقف و درپوش صندوق، شیب یا خمیدگی خاصی ندارد. فریم درهای کابین، پنجرهها و حتی حجمدهی گلگیرها، چنان مکعبی به نظر میرسند که سبک طراحی لندرور دیفندر تداعی میشود. البته ترفندهای خلاقانه مثل چراغهای LED طرح H و خط افقی دارای نورپردازی در وسط جلوپنجره نیز وجود دارند.هیوندای برای سانتافه ۲۰۲۴ از چرخهای ۲۱ اینچ با تایرهای پهن ۲۴۵ میلیمتری استفاده خواهد کرد که تا امروز برای نسلهای قبل، سابقه نداشته است. دیگر موضوع عجیب و تاحدودی باورنکردنی، به طرح چراغهای عقب و فرم صاف درپوش صندوق، همراه با ادوات پلاستیکی سپر مربوط میشود.
فاصله محوری چرخها در سانتافه ۲۰۲۳ که هماکنون ساخته میشود، ۲۷۶۵ میلیمتر است اما برای نسل جدید، به میزان قابل توجه، افزایش خواهد یافت. شرکت سازنده ابعاد دقیق جدیدترین شاسیبلند خود را اعلام نکرده اما افزایش چشمگیر در فضای داخلی و صندوق را آگهی داده است. همچنین بسیاری از ادوات پلاستیکی مربوط به بدنه و کابین، شامل سپرها یا کفپوش، دارای مواد بازیافتی خواهند بود.رونمایی رسمی با جزئیات کامل، اواخر مردادماه انجام میشود. ظاهرا پیشرانهی ۲/۵ لیتر از سری HTRAC با ۲۷۷ اسب بخار قدرت و ۴۲۲ نیوتنمتر گشتاور، مثل سالهای قبل روی سانتافه ۲۰۲۴ نصب خواهد شد تا همراه سیستم دو دیفرانسیل و گیربکس ۸ سرعته عرضه شود. این خودروی کرهای، نسخهی هیبرید و پلاگین هیبرید نیز خواهد داشت.
کارشناسان معتقدند سانتافه جدید، آستانه قیمت ۳۰ تا ۳۵ هزار دلار را حفظ خواهد کرد اما همراه آپشنهای ویژه برای رانندگی آفرود و سیستم هیبرید، تا قیمت حدود ۵۰ هزار دلار در نسخههای فول فروخته خواهد شد.
منبع:پدال
هنوز اطلاعات فنی از سانتافه نسل جدید منتشر نشده است اما تصاویر رسمی در اختیار رسانهها قرار دارد. حالا میتوان مطمئن بود که شاسیبلند هیوندای نیز به دنبال محصولات ساخت تویوتا و لکسوس، حالت جعبهای را برگزیده است. این شرایط، از دید جانبی به وضوح دیده میشود.
برخلاف نسلهای قبل، فرم کلی سقف و درپوش صندوق، شیب یا خمیدگی خاصی ندارد. فریم درهای کابین، پنجرهها و حتی حجمدهی گلگیرها، چنان مکعبی به نظر میرسند که سبک طراحی لندرور دیفندر تداعی میشود. البته ترفندهای خلاقانه مثل چراغهای LED طرح H و خط افقی دارای نورپردازی در وسط جلوپنجره نیز وجود دارند.هیوندای برای سانتافه ۲۰۲۴ از چرخهای ۲۱ اینچ با تایرهای پهن ۲۴۵ میلیمتری استفاده خواهد کرد که تا امروز برای نسلهای قبل، سابقه نداشته است. دیگر موضوع عجیب و تاحدودی باورنکردنی، به طرح چراغهای عقب و فرم صاف درپوش صندوق، همراه با ادوات پلاستیکی سپر مربوط میشود.
فاصله محوری چرخها در سانتافه ۲۰۲۳ که هماکنون ساخته میشود، ۲۷۶۵ میلیمتر است اما برای نسل جدید، به میزان قابل توجه، افزایش خواهد یافت. شرکت سازنده ابعاد دقیق جدیدترین شاسیبلند خود را اعلام نکرده اما افزایش چشمگیر در فضای داخلی و صندوق را آگهی داده است. همچنین بسیاری از ادوات پلاستیکی مربوط به بدنه و کابین، شامل سپرها یا کفپوش، دارای مواد بازیافتی خواهند بود.رونمایی رسمی با جزئیات کامل، اواخر مردادماه انجام میشود. ظاهرا پیشرانهی ۲/۵ لیتر از سری HTRAC با ۲۷۷ اسب بخار قدرت و ۴۲۲ نیوتنمتر گشتاور، مثل سالهای قبل روی سانتافه ۲۰۲۴ نصب خواهد شد تا همراه سیستم دو دیفرانسیل و گیربکس ۸ سرعته عرضه شود. این خودروی کرهای، نسخهی هیبرید و پلاگین هیبرید نیز خواهد داشت.
کارشناسان معتقدند سانتافه جدید، آستانه قیمت ۳۰ تا ۳۵ هزار دلار را حفظ خواهد کرد اما همراه آپشنهای ویژه برای رانندگی آفرود و سیستم هیبرید، تا قیمت حدود ۵۰ هزار دلار در نسخههای فول فروخته خواهد شد.
منبع:پدال