به گزارش تلوزون به نقل از عصر ایران، یکی از نقاط شاخصی که در معرفی eC6 جدید به آن پرداخته شده، توانایی پیشرانه الکتریکی در ثبت شاخص صفر تا 100 کیلومتر است که 4.4 ثانیه محاسبه شده است. این آمار برای یک شاسی بلند چینی در رده قیمتی 50 هزار دلار بسیار چشمگیر محسوب می شود.نیو(NIO) نام یک استارت آپ چینی است که از سال 2014 فعالیت خود را در زمینه تولید خودروهای الکتریکی مجهز به فناوری خودران آغاز کرده است. دفتر مرکزی این کمپانی در شانگ های قرار دارد و حدود 4 هزار کارمند(آمار سال 2018) نیز در نیو مشغول به فعالیت هستند.
نیو حدود 3 سال قبل از یک کراس اوور الکتریکی با نامec6رونمایی کرد که در آن زمان در گروه خودرو عصر ایران معرفی شد و جزئیاتش اینجا در دسترس قرار دارد. اکنون ویرایش جدیدی از eC6 توسط نیو ارائه شده که در این مطلب نگاهی بدان خواهیم داشت.
نیو ئی سی6 در بازار چین از 49 تا 57 هزار دلار قیمت دارد پس یک محصول اقتصادی محسوب نمی شود و طبیعتا انتظارات از آن به همین میزان بیشتر خواهد بود.
یکی از نقاط شاخصی که در معرفی ئی سی6 جدید به آن پرداخته شده، توانایی پیشرانه الکتریکی در ثبت شاخص صفر تا 100 کیلومتر است که 4.4 ثانیه محاسبه شده است. این آمار برای یک شاسی بلند چینی در رده قیمتی 50 هزار دلار بسیار چشمگیر محسوب می شود.
طراحی جدید قسمت دماغه، سپر اصلی، چراغ های اصلی عقب، دستگیره درب های پاپ-آپ و شیب جسورانه سقف در قسمتی که به درب صندوق می رسد همگی به شکل گیری یک خودرو جذاب کمک کرده اند.
اس یو وی کوپه جدید نیو از منظر قوانین آئروداینامیک در شرایط بسیار مطلوبی قرار دارد. اسپویلر فعال عقب 1353 میلیمتر طول و 196 میلیمتر عرض دارد. اسپویلر الکتریکی عقب دارای دو حالت عملکردی است. یکی حالت اتوماتیک و دیگری ثابت. در حالت اتوماتیک، زمانی که سرعت خودرو به 80 کیلومتر برساعت می رسد اسپویلر فعال می شود تا شرایط آئروداینامیک خودرو بهبود یابد. در حالت اتوماتیک اسپویلر زمانی غیرفعال می شود که سرعت خودرو به 20 کیلومتر در ساعت کاهش یابد.
نکته جالب آنکه زوایای اسپویلر در سرعت های بالا با توجه به عدد کیلومتر شمار تغییراتی دارد تا این افزونه با عملکرد خود بهترین شرایط را برای خودرو ایجاد کند. برای مثال در سرعت 170 کیلومتر برساعت زاویه اسپویلر 23 درجه است. بالاترین درجه ای که اسپویلر ایجاد می کند حدود 31.5 درجه محاسبه شده است.
کابین طراحی کاملا مینیمال دارد و یک نمایشگر بسیار بزرگ در قسمت مرکز جلب نظر می کند. نمایشگر اطلاعات کیلومتر نیز از نوع دیجیتال انتخاب شده است.
براساس اطلاعات موجود، در کابین نیو ئی سی6 جدید 22 فضای ذخیره سازی در نظر گرفته شده است. ظرفیت قسمت بار 594 لیتر است که با خواباندن صندلی ردیف دوم به 1402 لیتر افزایش خواهد یافت.
از دیگر امکانات کابین و ایمنی می توان به سانروف لمینت دولایه، پکیج اکوستیک، سیستم حذف هوشمند صدای کابین، چیپ اورین اکس انویدیا با 48 هسته پردازنده، سنسورهای هشدار برخورد، ترمز اضطراری، نمایش نقاط کور دید راننده، سیستم لیدار و بسیاری از جزئیات فناورانه دیگر اشاره کرد.
شاخص یدک کشی نیو eC6 برابر با 1260 کیلوگرم است.
نیو ئی سی6 از منظر ابعاد برابر با 4849 میلیمتر در طول، 1995 میلیمتر در عرض و 1697 میلیمتر در ارتفاع توسعه یافته است. فاصله بین محورها نیز 2915 میلیمتر است.
استفاده از دو موتور الکتریکی با جانمایی یک موتور روی هر محور به مفهوم فعالیت سامانه تمام چرخ الکتریکی در این شاسی بلند است. خروجی موتور جلو 204 اسب بخار و خروجی موتور عقب 285 اسب بخار است.
برد حرکتی نیز حدود 495 کیلومتر مورد اشاره قرار گرفته که انرژی آن از بسته باتری 75 کیلووات ساعت تامین می شود. در تریم پرچمدار از باتری 100 کیلووات ساعت با برد حرکتی 630 کیلومتر استفاده خواهد شد.
منبع: عصر ایران
نیو حدود 3 سال قبل از یک کراس اوور الکتریکی با نامec6رونمایی کرد که در آن زمان در گروه خودرو عصر ایران معرفی شد و جزئیاتش اینجا در دسترس قرار دارد. اکنون ویرایش جدیدی از eC6 توسط نیو ارائه شده که در این مطلب نگاهی بدان خواهیم داشت.
نیو ئی سی6 در بازار چین از 49 تا 57 هزار دلار قیمت دارد پس یک محصول اقتصادی محسوب نمی شود و طبیعتا انتظارات از آن به همین میزان بیشتر خواهد بود.
یکی از نقاط شاخصی که در معرفی ئی سی6 جدید به آن پرداخته شده، توانایی پیشرانه الکتریکی در ثبت شاخص صفر تا 100 کیلومتر است که 4.4 ثانیه محاسبه شده است. این آمار برای یک شاسی بلند چینی در رده قیمتی 50 هزار دلار بسیار چشمگیر محسوب می شود.
طراحی جدید قسمت دماغه، سپر اصلی، چراغ های اصلی عقب، دستگیره درب های پاپ-آپ و شیب جسورانه سقف در قسمتی که به درب صندوق می رسد همگی به شکل گیری یک خودرو جذاب کمک کرده اند.
اس یو وی کوپه جدید نیو از منظر قوانین آئروداینامیک در شرایط بسیار مطلوبی قرار دارد. اسپویلر فعال عقب 1353 میلیمتر طول و 196 میلیمتر عرض دارد. اسپویلر الکتریکی عقب دارای دو حالت عملکردی است. یکی حالت اتوماتیک و دیگری ثابت. در حالت اتوماتیک، زمانی که سرعت خودرو به 80 کیلومتر برساعت می رسد اسپویلر فعال می شود تا شرایط آئروداینامیک خودرو بهبود یابد. در حالت اتوماتیک اسپویلر زمانی غیرفعال می شود که سرعت خودرو به 20 کیلومتر در ساعت کاهش یابد.
نکته جالب آنکه زوایای اسپویلر در سرعت های بالا با توجه به عدد کیلومتر شمار تغییراتی دارد تا این افزونه با عملکرد خود بهترین شرایط را برای خودرو ایجاد کند. برای مثال در سرعت 170 کیلومتر برساعت زاویه اسپویلر 23 درجه است. بالاترین درجه ای که اسپویلر ایجاد می کند حدود 31.5 درجه محاسبه شده است.
کابین طراحی کاملا مینیمال دارد و یک نمایشگر بسیار بزرگ در قسمت مرکز جلب نظر می کند. نمایشگر اطلاعات کیلومتر نیز از نوع دیجیتال انتخاب شده است.
براساس اطلاعات موجود، در کابین نیو ئی سی6 جدید 22 فضای ذخیره سازی در نظر گرفته شده است. ظرفیت قسمت بار 594 لیتر است که با خواباندن صندلی ردیف دوم به 1402 لیتر افزایش خواهد یافت.
از دیگر امکانات کابین و ایمنی می توان به سانروف لمینت دولایه، پکیج اکوستیک، سیستم حذف هوشمند صدای کابین، چیپ اورین اکس انویدیا با 48 هسته پردازنده، سنسورهای هشدار برخورد، ترمز اضطراری، نمایش نقاط کور دید راننده، سیستم لیدار و بسیاری از جزئیات فناورانه دیگر اشاره کرد.
شاخص یدک کشی نیو eC6 برابر با 1260 کیلوگرم است.
نیو ئی سی6 از منظر ابعاد برابر با 4849 میلیمتر در طول، 1995 میلیمتر در عرض و 1697 میلیمتر در ارتفاع توسعه یافته است. فاصله بین محورها نیز 2915 میلیمتر است.
استفاده از دو موتور الکتریکی با جانمایی یک موتور روی هر محور به مفهوم فعالیت سامانه تمام چرخ الکتریکی در این شاسی بلند است. خروجی موتور جلو 204 اسب بخار و خروجی موتور عقب 285 اسب بخار است.
برد حرکتی نیز حدود 495 کیلومتر مورد اشاره قرار گرفته که انرژی آن از بسته باتری 75 کیلووات ساعت تامین می شود. در تریم پرچمدار از باتری 100 کیلووات ساعت با برد حرکتی 630 کیلومتر استفاده خواهد شد.
منبع: عصر ایران