آیتانا یک مدل هوش مصنوعی که ۱۲۲هزار فالوور اینستاگرام دارد

تاریخ : 5 آذر 1402, 00:08 نظرات : 0 موضوع : ویژه
آیتانا لوپز یک زن ۲۵ ساله با موهای صورتی و دارای ۱۲۲ هزار دنبال‌کننده در شبکه اینستاگرام این روزها محبوبیت قابل‌توجهی پیدا کرده و حتی پیام‌های خصوصی از افراد مشهور دریافت کرده است.
این دختر بازیگوش اولین مدل اسپانیایی است که با استفاده از هوش مصنوعی ساخته شده است.
تابستان گذشته، روبن کروز، طراح آیتانا و بنیانگذار آژانس The Clueless شروع به ساخت این مدل کرد.
به گزارش سرویس وبگردی تلوزون ،آقای کروز به یورونیوز می‌‌گوید پیش از ساخت این مدل بیشتر پروژه‌هایی که او و تیمش مشغول به انجامش بودند به دلیل مشکلات «خارج از کنترل» که ارتباطی به «مسائل طراحی» نداشت، لغو یا متوقف شدند. به گفته او لغو این پروژه‌‌‌ها «اغلب تقصیر اینفلوئنسر‌ها یا مدل‌ها» بود.
با شکست این پروژه‌ها بود که آنها تصمیم گرفتند شخصیت مجازی اینفلوئنسری خود را بسازند و از آن به عنوان الگویی برای برندهایی که با آن‌ها همکاری داشتند استفاده کنند.
در نهایت آنها آیتانا را خلق کردند، یک زن ۲۵ ساله شاداب با موهای صورتی اهل بارسلونا که ظاهری جذاب و بی عیب و نقص دارد. به گفته سازنده این مدل مجازی، آیتانا می‌تواند تا ۱۰ هزار یورو در ماه درآمد داشته باشد اما میانگین درآمد او چیزی حدود ۳ هزار یورو است.

آیتانا درآمد ثابتی ندارد

این مدل مجازی برای هر آگهی تبلیغاتی حدود هزار یورو درآمد دارد و اخیرا نیز به یکی از چهره‌های تبلیغاتی شرکت مکمل‌های ورزشی Big تبدیل شده است.
آیتانا تنها در چند ماه توانست بیش از ۱۲۱ هزار دنبال کننده در اینستاگرام را به خود جذب کند. عکس‌های او هزاران بار در شبکه‌های اجتماعی دیده شده‌اند.
او حتی گاهی پیام‌های خصوصی از افراد مشهوری دریافت می‌کند که نمی‌دانند او به دنیای واقعی تعلق ندارد.
آقای کروز می‌گوید: «یک روز، یک بازیگر مشهور آمریکای لاتین برای آیتانا پیامی فرستاد که خواسته بود با او قرار بگذارد. این بازیگر حدود ۵ میلیون دنبال کننده دارد و برخی از افراد تیم ما در کودکی سریال‌های تلویزیونی او را تماشا می‌کردند.»
سازنده این مدل مجازی افزود: «او نمی دانست آیتانا وجود خارجی ندارد.»

چگونه یک هوش مصنوعی را زنده می‌کنید؟

خالقان این مدل مجازی هر هفته جلسه‌ای برای شیوه زندگی آیتانا برگزار می‌کتند. آنها در این جلسات تصمیم می‌گیرند آیتانا چه فعالیتی در طول هفته انجام دهد، از کدام مکان‌ها بازدید کند و کدام عکس‌های او را برای دنبال کنندگان کنجکاوش روی شبکه‌های اجتماعی بارگذاری کنند.
آیتانا هیچ کمد لباسی ندارد و به جای عکاس، هوش مصنوعی و کارشناسان طراحی با استفاده از فتوشاپ هستند که آخر هفته‌های او را مثلا در مادرید به تصویر می‌کشند.
یکی از گرافیست‌های این تیم می‌گوید: «در ماه اول متوجه شدیم که مردم به دنبال کردن زندگی‌ افراد علاقه دارند نه تصاویر آن‌‌ها. برای این‌‌که مردم بتوانند با آیتانا ارتباط برقرار کنند باید کمی واقعیت‌های زندگی عادی را به او اضافه می‌کردیم.»

او در ادامه افزود به همین دلیل است که آیتانا، برخلاف مدل‌های سنتی «شخصیت» بسیار متمایزی دارد.
این مدل مجازی به عنوان یک فرد ورزشکار، علاقمند به تناسب اندام، مصمم و با شخصیتی پیچیده خلق شده است. آیتانا در وب‌سایت شخصی، خود را به عنوان فردی برون‌گرا و دلسوز معرفی می‌کند.
آقای کروز درباره شخصیت این مدل اینطور توضیح می‌دهد: «فکر زیادی در مورد آیتانا شده است. ما او را بر اساس آنچه جامعه بیشتر می‌پسندد خلق کردیم.»
پس از تجزیه و تحلیل‌های فراوان، آنها متوجه شدند که اروپایی‌‌ها در سال‌های اخیر علاقه زیادی به فرهنگ شرقی پیدا کرده‌اند به همین خاطر سعی کردند با موهای صورتی او را بیشتر به شخصیت‌‌ بازی‌های کامپیوتری شرقی شبیه کنند.
آیتانا در این مدت چنان موفق عمل کرده است که طراحان او ترغیب شدند مدل مجازی دیگری نیز به نام مایا که «کمی خجالتی‌تر» از مدل اول است، بسازند.
کلید واژه ها :
هوش مصنوعی اینستاگرام

نظر دهید :

نام شما :*
ایمیل شما :
نظر شما :
کد را وارد کنید : *
عکس خوانده نمی‌شود